Inteligjenca artificiale (AI) kundër inteligjencës njerëzore
Inteligjenca artificiale (AI) është një sistem që përdor mësimin e automatizuar (machine learning) dhe algoritmet për të kryer detyra që zakonisht kërkojnë njerëzit. Nga ana tjetër, inteligjenca njerëzore është aftësia jonë për të kuptuar koncepte, për të zgjidhur probleme, për të mësuar nga përvojat dhe për të ushtruar kreativitetin.
Inteligjenca artificiale (AI) është zhvilluar dhe ka gjetur aplikime të reja në marketing. Në fakt, më shumë se 78% e tregtarëve në mbarë botën integrojnë AI në aktivitetet e tyre të marketingut dixhital.
Mund të pyesni veten: A po e tejkalon AI tani inteligjencën njerëzore në marketing? Përgjigja e shkurtër është jo, por kjo nuk do të thotë se AI nuk po ndryshon mënyrën se si punojnë tregtarët.
Ky postim në blog do të trajtojë këto tema, në mënyrë që tregtarët të mund të shfrytëzojnë si AI ashtu edhe inteligjencën njerëzore:
- Çfarë është AI?
- Çfarë është inteligjenca njerëzore?
- Cilat janë ndryshimet midis AI dhe inteligjencës njerëzore?
- Avantazhet dhe disavantazhet e AI
- Avantazhet dhe disavantazhet e inteligjencës njerëzore
- Çfarë është e ardhmja për AI dhe inteligjencën njerëzore?
Ndjehuni të lirë të kaloni te tema për të cilën dëshironi të mësoni më shumë. Ndërsa jeni këtu, mund të abonoheni në buletinin tonë falas për të qëndruar të përditësuar me të rejat më të fundit në marketingun dixhital dhe AI.
Çfarë është AI?
AI është një sistem që përdor mësimin e automatizuar dhe algoritmet për të kryer detyra njohëse që zakonisht kërkojnë njerëzit.
Tregtarët mund të përdorin AI në:
- Analitikë
- Segmentim klienti
- Personalizim
- Ideim përmbajtjeje
- Targetim reklamash
- Automatizim
Çfarë është inteligjenca njerëzore?
Inteligjenca njerëzore është aftësia jonë për të:
- Kuptuar koncepte
- Zgjidhja e problemeve
- Mësimi nga përvojat
- Ushtrimi i kreativitetit
Vetëdija, motivimi dhe emocionet ndikojnë në mënyrën se si ne kryejmë detyra njohëse. Ndryshe nga AI, inteligjenca njerëzore nuk ka nevojë për sasi të mëdha të dhënash për të mësuar. Kjo është mënyra se si mësojmë të shmangim prekjen e një tigani të nxehtë pasi jemi djegur një herë!
Cilat janë ndryshimet midis AI dhe inteligjencës njerëzore?
Edhe pse AI simulon inteligjencën njerëzore, ato ende kanë ndryshimet e tyre. Tabela më poshtë i përmbledh ato:
Krahasimet AI vs. Inteligjenca Njerëzore | AI | Inteligjenca Njerëzore |
---|---|---|
Natyra | Imiton sjelljen njerëzore dhe kryen veprime që do të bënte një njeri | Përshtatet me situata të ndryshme |
Funksioni | Mbështetet në sasi masive të dhënash dhe udhëzime specifike për të funksionuar | Mbështetet në aftësinë e trurit për të menduar, arsyetuar dhe memorizuar |
Mësimi | Mëson nga të dhënat, trajnimi i vazhdueshëm dhe ciklet e reagimit | Mëson nga ngjarje dhe përvoja të ndryshme |
Le t’i shqyrtojmë secilën prej tyre:
Natyra: AI vs. inteligjenca njerëzore
Natyra e AI është të imitojë sjelljen njerëzore dhe të kryejë veprime që do të bënte një njeri. AI do të vepronte në një situatë bazuar në të dhënat në dispozicion.
Ndërkohë, natyra e inteligjencës njerëzore është të përshtatet me situata të ndryshme. Ne përdorim aftësitë tona të ndryshme njohëse kur i qasemi situatave dhe mjediseve të ndryshme – ne parashikojmë dhe imagjinojmë pasojat në të ardhmen. Është natyra jonë të mendojmë, të vlerësojmë një situatë dhe të peshojmë pasojat e vendimeve tona para se të arsyetojmë dhe të veprojmë.
Për shembull, zhvilluesit mund të trajnojnë AI për të përpunuar sasi të mëdha të dhënash të klientëve për t’i segmentuar ato. Inteligjenca njerëzore mund të shqyrtojë segmentet e ndryshme të klientëve të krijuara nga një AI dhe të krijojë persona blerës bazuar në të dhënat e gjeneruara nga AI dhe përvojat e tyre të kaluara me klientët aktualë.
Funksioni: AI vs. inteligjenca njerëzore
Sistemet e mundësuara nga AI mbështeten në sasi masive të dhënash dhe udhëzime specifike për të funksionuar. Nga ana tjetër, inteligjenca njerëzore mbështetet në aftësinë e trurit për të menduar, arsyetuar dhe memorizuar.
Në marketing, AI bëhet e dobishme kur analizon sasi të mëdha të dhënash të klientëve potencialë dhe aktualë. Për shembull, nëse zotëroni dyqane të shumta pastiçerie në shtete të ndryshme, AI mund t’ju tregojë shpejt se cila vendndodhje ka më shumë klientë. AI gjithashtu mund të identifikojë ëmbëlsirën më të shitur në çdo zonë në pak sekonda.
Njerëzit mund të kryejnë të njëjtin funksion por me një ritëm më të ngadaltë. Megjithatë, aftësia jonë për të menduar dhe ndjerë, dhe kujtimet tona mund të japin disa përgjigje kur pyetemi: “Pse klientët tanë blejnë muffinat tona më të shitura me copa çokollate?”
Ndoshta disa klientë i kanë dhënë stafit tuaj reagime për atë që u pëlqen tek muffinat tuaja. Ose stafi juaj ka jetuar në afërsi mjaftueshëm gjatë dhe ka provuar të gjitha muffinat e tjera me copa çokollate – dhe tuajat dallohen mes tyre.
Mësimi: AI vs. inteligjenca njerëzore
AI mëson nga të dhënat, trajnimi i vazhdueshëm dhe ciklet e reagimit. Megjithatë, nuk mund të zhvillojë një proces të menduar si njerëzit.
Ndërkohë, njerëzit mësojnë nga ngjarje dhe përvoja të ndryshme. Ne gjithashtu kemi intuitë dhe kreativitet, të cilat na ndihmojnë të zgjidhim probleme në skenarë të ndryshëm.
Avantazhet dhe disavantazhet e AI dhe inteligjencës njerëzore
AI | Inteligjenca njerëzore | |
---|---|---|
Avantazhet | AI mund të përpunojë grupe të mëdha të dhënash më shpejt se njerëzit. Performanca e AI nuk kërkon pushime të shpeshta ose gjumë. | Inteligjenca njerëzore ka kreativitet, intuitë dhe sens të përbashkët. Njerëzit kanë konsiderata etike dhe morale kur marrin vendime. |
Disavantazhet | AI-së i mungon sensi i përbashkët, kreativiteti dhe intuita. AI është e prirur ndaj paragjykimeve dhe gabimeve kur trajnohet me informacion të njëanshëm ose të pasaktë. | Njerëzit përpunojnë sasi të mëdha të dhënash shumë më ngadalë se AI. Njerëzit kanë nevojë për pushim dhe gjumë për të qenë produktivë. |
Tani që kemi diskutuar ndryshimet midis AI dhe inteligjencës njerëzore, le të shqyrtojmë avantazhet dhe disavantazhet e secilës:
Avantazhet e AI mbi inteligjencën njerëzore
- AI mund të përpunojë grupe të mëdha të dhënash më shpejt se njerëzit: Nëse keni mijëra klientë potencialë dhe aktualë, AI mund t’ju ndihmojë t’i segmentoni ata dhe të dërgoni emaile të personalizuara për secilin segment.
- Performanca e AI nuk kërkon pushime të shpeshta ose gjumë: Ndryshe nga njerëzit, të cilët kanë nevojë për shtatë deri në tetë orë gjumë dhe pushime për të funksionuar në maksimum, AI mund të kryejë detyra vazhdimisht pa pushim.
Disavantazhet e AI
- AI-së i mungon sensi i përbashkët, kreativiteti dhe intuita: Pa intuitë, sens të përbashkët dhe kreativitet, AI mund të kryejë vetëm detyrat për të cilat është trajnuar. Pra, nëse AI di vetëm si t’i segmentojë klientët tuaj, nuk mund të prisni që ajo të shkruajë emaile të personalizuara, edhe pse mund të duket se i “njeh” klientët tuaj tashmë.
- AI është e prirur ndaj paragjykimeve dhe gabimeve kur trajnohet me informacion të njëanshëm ose të pasaktë: Një AI është aq e mirë sa edhe trajnimi i saj. Nëse trajnohet me informacion të pasaktë ose me grupe të dhënash të njëanshme që nuk përfaqësojnë të gjitha grupet, AI mund të jetë e prirur të prodhojë gjithashtu informacione të rreme ose rezultate të njëanshme.
Avantazhet e inteligjencës njerëzore mbi AI
- Inteligjenca njerëzore ka kreativitet, intuitë dhe sens të përbashkët: Inteligjenca njerëzore mund të mos jetë aq e shpejtë sa një AI kur analizon mijëra pika të dhënash të klientëve, por ne kemi intuitë, kreativitet dhe sens të përbashkët. Këto tipare na ndihmojnë të zgjidhim në mënyrë efektive problemet në kontekste të ndryshme.
- Inteligjenca njerëzore mund të përshtatet me situata të reja: Ndryshe nga AI, e cila mund të kryejë vetëm detyra për të cilat është trajnuar, njerëzit janë më të adaptueshëm ndaj detyrave të reja dhe të lidhura me to. Kjo është mënyra se si tregtarët mund të përshtaten me industritë e reja kur ndryshojnë punë!
- Njerëzit kanë konsiderata etike dhe morale kur marrin vendime: Njerëzit kanë kode morale dhe ndërgjegje që na udhëheqin kur marrim vendime.
Disavantazhet e inteligjencës njerëzore
- Njerëzit kanë nevojë për pushim dhe gjumë për të qenë produktivë: Ndryshe nga makinat, të cilat kërkojnë vetëm përditësime dhe mirëmbajtje periodike herë pas here, njerëzit kanë nevojë për pushim dhe gjumë për të funksionuar në maksimum.
- Njerëzit përpunojnë sasi të mëdha të dhënash shumë më ngadalë se AI. Ndërsa njerëzit mund të përpunojnë gjithashtu sasi të mëdha të dhënash me ndihmën e fletëve të llogaritjeve dhe programeve të tjera, ne nuk mund ta kryejmë atë aq shpejt sa AI.
Çfarë është e ardhmja për AI dhe inteligjencën njerërore në marketing?
AI ka evoluar me shpejtësi – dhe po ashtu edhe roli i saj në marketing. Do të vazhdojmë të shohim bashkëpunimin midis AI dhe inteligjencës njerëzore në marketing. Në fakt, shtatë nga 10 tregtarë amerikanë thanë se po përdorin ndihmën e mjeteve të AI gjenerative në punën e tyre.
Sot, tregtarët përdorin mjete të AI për detyra të ndryshme: nga analitika dhe personalizimi deri te reklamimi dhe parashikimi i sjelljes së klientit. AI mund të shërbejë si ndihmës i një tregtari njerëzor duke:
- Automatizuar detyrat e përsëritura
- Analizuar të dhënat me aftësitë e saj të arsyetimit
- Sintetizuar të dhënat e performancës së fushatës
Ndërkohë, tregtarët njerëzorë mund të fokusohen dhe të jenë përgjegjës për:
- Marrjen e vendimeve strategjike
- Detyrat krijuese
- Kultivimin e marrëdhënieve me klientët dhe klientët potencialë
- Mbajtjen e standardeve etike
Për të lulëzuar bizneset, ato duhet të shfrytëzojnë fuqinë e AI dhe inteligjencës njerëzore. AI mund të mbledhë dhe përpunojë të dhëna, të cilat mund të informojnë strategjitë tuaja të marketingut, ndërsa njerëzit mund të mendojnë përtej numrave dhe informacionit.
Cilat do të jenë pasojat e vendimeve tuaja? Çfarë emocionesh duhet të ngjallni te audienca juaj e synuar për të tërhequr vëmendjen e tyre? Përgjigja për këto pyetje është kreativiteti dhe imagjinata njerëzore.
Shfrytëzoni fuqinë e AI dhe inteligjencës njerëzore me Grow
Nuk ka dyshim se çdo industri do të përfitojë nga përdorimi i AI – marketingu nuk bën përjashtim. Sot, nuk është më një betejë inteligjencë artificiale kundër inteligjencës njerëzore. Pyetja më kritike sot është: Si mund t’i përdorni të dyja për të rritur biznesin tuaj?
Nëse sapo keni filluar me AI për të përmirësuar strategjitë tuaja të marketingut dhe për të rritur biznesin tuaj, merrni në konsideratë bashkëpunimin me Grow. Ne jemi nje agjensi marketingu dixhitale me me shume se 15+ vite eksperience ne tregun e huaj dhe ate Shqiptar. Na kontakto per te diskutuar me nje nga ekspertet tane.